tisdag 14 april 2009

Intressant integrerad dans down under

Under ett av mina besök till Adelaide, Australien på 90-talet fick jag en av mina största upplevelser av integrerad dans. Det var gruppen Restless dance som stod för svallvågen. De var säkert tjugo dansare, varav hälften hade synliga funktionsnedsättningar. Om någon mer hade ett funktionshinder är ointressant. Den integrerade dansen som gavs låg på en nivå långt bortom att försöka lista ut vem som ev hade vilken diagnos.

Nu har jag fått tips om ett nytt gäng.



Jag låter deras egen beskrivning tala:
"A new dance work by Deaf Can Dance. Presented by the Deaf Arts Network with Arts Access Victoria and Phunktional, THE SOUND OF SILENCE combines hip hop dancing with contemporary dance and storytelling."

De dansar bra down under!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Technorati Profile