lördag 28 mars 2009

Stående applåd för en kollega



Nej, det här är inget försök till en recension. Jag är så partisk som det någonsin går. Klas Malmberg som ska hyllas här är en av mina närmsta kolleger. Men jag skriver ändå.

Jag gör det för att jag hållit på med teater baserat på skådespelare med funktionsnedsättning i 30 år. Under alla dessa år har jag också sett kollegers verk på alla möjliga håll i världen. Jag skriver för att Klas Malmberg i "Pajazzo" står ut bland alla dessa intryck under ett helt liv.

Klas - du äger scenen. Du berör. Jag skrattar och gråter. Tack!



Pajazzo är titeln på den tredje produktionen i Moomsteaterns satsning på att våra skådespelare ska få var sitt "eget" verk. Den bygger på Hjalmar Bergmans "Clownen Jac" och har bearbetats och regissserats av Per Törnquist. Spelas på Moomsteatern i Malmö, och därefter turnerande.

Bilderna är från "Pajazzo" med Klas Malmberg. Fotograf är Henrik Hedenius.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Technorati Profile