fredag 6 mars 2009

Egna processer

Igår hade vi Skådebanans ombud på besök på Moomsteatern. De fick se ett smakprov från ”Pajazzo”, fritt efter Hjalmar Bergmans ”Clownen Jac”. Det fick jag också.
Klas Malmberg, du är så himla bra på scen! Så närvarande i det svarta. Så enkel när det är svårt.
Klas och regissören Per Törnquist har i sitt arbete med pjäsen hittat en alldeles egen process. En som passar för just dom två och just den här pjäsen. Och de blir på det sättet ett microskopiskt snitt av hela Moomsteatern, där det rättvisa består i att alla inte gör likadant, utan att alla får göra på det sätt som passar just den bäst.
Jag önskar jag hade stående biljett till salongen och repetitionerna.


Moomsteaterns Klas Malmberg

3 kommentarer:

  1. Kjelle! Kan inte du ta med mig på den föreställningen! Klas är min idol!
    Dan B

    SvaraRadera
  2. Dan, du har två biljetter till 27 mars, premiären, om du vill. Eller till början av april, om det passar bättre. Ärligt talat - för dig tror jag Klas gärna spelar en separat föreställning när du ändå är nere.

    SvaraRadera
  3. Egypten................ba

    SvaraRadera

Technorati Profile