söndag 8 november 2009

Har du sett min andra blogg?

I 'Hållbar humanism' har det kommit flera inlägg under veckan som gått.

Jag analyserar varför (inte) kulturen blir valfråga.

På funktionshindersidan tittar jag på kommunernas lagtrots, belyser att vi inte har nån koll på hatbrotten mot personer med funktionshinder i Sverige, och delar ut en dumstrut till Eskilstuna som inte vill stödja pappalediga i rullstol.

I integrationsdebatten skrattar jag åt en ny, men väldans behövd, medicin mot islamofobi, undrar över malmömoderaternas ideologiska botten, och förvånas över stolligheten hos SDs företrädare som vill kasta ut Ilmar Reepalu och Bengt Westerberg ur landet.

Jag gläds åt flera bra initiativ runt de idéburna organisationerna och den sociala ekonomin.

Jag tar hjälp av Dan Greider att titta på gasledningen med fisk-ögon, gläds åt sjukvårds-ja i USA och undrar slutligen om vi kan lära nåt av bussarna i Los Angeles?

Vill du ta en titt? Här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Technorati Profile